10. září 2012

Jste na Twitteru?

Sociální síť Twitter se před časem dočkala lokalizace do češtiny, takže pokud jste si někdy pohrávali s myšlenkou založit si vlastní účet, je to nyní o něco jednodušší. Potřebujete k tomu e-mailovou adresu a pak už jen stačí zvolit si uživatelské jméno. Kromě počtu znaků zde nejsou žádná omezení – můžete vystupovat pod vlastním jménem, názvem firmy nebo jinou libovolnou přezdívkou. Na rozdíl od Facebooku nerozlišuje Twitter mezi osobním profilem a značkou či společností. Také způsob navazování kontaktů je velice odlišný. Sledovat totiž můžete kohokoliv, kdo svůj profil povolil jako veřejný (což se týká valné většiny uživatelů), tedy třeba i kohokoliv z politické a společenské sféry. A na oplátku může kdokoliv sledovat vás. Nezapomeňte také prozkoumat záložku „Vzhled“ v nastavení svého účtu, kde si můžete vybrat z různých šablon, případně vložit vlastní fotografii či logo.

 
Twitter slouží k tzv. mikroblogování. To znamená, že na této sociální síti můžete publikovat jen krátké texty, konkrétně do délky 140 znaků. Těmto textům se říká „tweety“ a zobrazují se na vaší profilové stránce. Každému uživateli se samozřejmě také zobrazují příspěvky všech dalších uživatelů, které sleduje. Na své příspěvky mohou uživatelé vzájemně reagovat a posílat je dál (retweet).

Než začnete Twitter používat, měli byste také vědět o existenci tzv. hashtagu. Jedná se o znak #, který se vkládá před klíčová slova. Pomocí těchto slov pak můžete vyhledávat ostatní uživatele se stejnými zájmy, například #travel nebo #photography. Své hashtagy mají také významné události jako #olympics. Přehled těch nejčastěji používaných mezi překladateli můžete najít zde.

U nás není Twitter zdaleka tak populární jako třeba ve Spojených státech či jiných zemích, ale pokud ovládáte některý cizí jazyk, nic vám nebrání v navazování kontaktů s uživateli ze zahraničí. Naopak to může být docela zajímavé a přínosné. My používáme Twitter zejména pro sledování trendů v naší profesi, výměnu zkušeností a jako zajímavý zdroj informací. Najdete nás pod @thebesttransl.

Na Twitteru existují také skupiny, které se pravidelně „setkávají“. Jinými slovy se v předem dohodnutou hodinu přihlásí ke svému účtu a diskutují o společných zájmech. Příkladem může být The Interpreting Journal Club, který můžete sledovat pomocí hashtagu #INtJC. Nic pochopitelně nenahradí skutečnou lidskou interakci, proto se dost často setkáte s tzv. tweetup, kterými se uživatelé Twitteru svolávají například na společnou kávu. I tento trend je mnohem rozšířenější v zahraničí.

Protože Twitter lze snadno propojit s jinými sociálními sítěmi, například s blogem nebo stránkou na Facebooku, některé firmy nevytvářejí pro Twitter samostatný obsah, ale pouze přeposílají to, co již uveřejnili jinde. Takový účet potom ztrácí na zajímavosti. Podobně pokud bude obsahem tweetů pouze reklama na vaše vlastní služby, ostatní to začne dříve nebo později obtěžovat. Snažte se tedy být originální. Přeposílejte tweety, která vás zaujaly, pokládejte otevřené otázky, odpovídejte na otázky ostatních a sdílejte zajímavý obsah pomocí odkazů. Podobně jako ve skutečném životě stojí navazování a udržování virtuálních vztahů čas a úsilí. Klíčem k úspěchu je důslednost a vytrvalost.

Přejeme vám pěkné tweetování a pokud jste na Twitteru, stavte se na kus řeči s @thebesttransl!

P.S. Došlo po uzávěrce: zajímavý seznam jednotlivců a společností z našeho oboru, které můžete sledovat na Twitteru. 

Žádné komentáře:

Okomentovat